Rynek czytelniczy od lat mocno ewoluuje – mimo spadku czytelnictwa w Polsce druk książek ma się dobrze. Polacy czytają mało, jednak są branże i osoby, które słabe dane zdecydowanie zawyżają. Dodatkowo, świeżo wykształcone zjawisko self-publishingu pozwala na to, by niemal każdy mógł dziś zostać autorem i, co istotne, niekoniecznie trzeba inwestować od razu w duży nakład. Cyfrowy druk książek umożliwia wydanie swojej wymarzonej powieści, tomiku poezji lub pozycji biznesowej albo naukowej w minimalnym nakładzie.

Czy książka może Ci się przydać w karierze?

Odmieniany dziś przez wszystkie przypadki brand osobisty z pewnością jest jednym z głównych wyróżników w karierze. Warto, by nasze dokonania, osiągnięcia lub przykłady pomocy klientom były dostępne dla innych nie tylko w trakcie spotkania lub rozmowy kwalifikacyjnej, ale i przez cały czas.
Rozdźwięk tyczący się postaci autora (część społeczeństwa twierdzi, że książki wydają ci, którzy mają do tego predyspozycje i umiejętności, część natomiast dowodzi, że wystarczy tylko nadmiar wolnego czasu) śmiało usytuować możemy gdzieś pomiędzy. Autor nie jest zwykle herosem, a jedynie osobą, która uważa, że jej myśli mogą okazać się na tyle cenne lub ciekawe dla innych, że warto podać je dalej. Niezależnie od tego, czy znajdujemy się w grupie mitologizującej, czy deprecjonującej, nie sposób zaprzeczyć, że druk książki i proces jej wydania i dystrybucji są wymagającymi zajęciami – potrzeba wiele samozaparcia, by rzeczywiście gotowy produkt zagościł na półkach Empiku.
I właśnie ten element może być celem wielu z nas. Oczywiście, oprócz ujrzenia swojego nazwiska w druku.

Na druk jakich książek warto stawiać?

Książki drukują dziś wszyscy – piłkarze, piosenkarze i ogólnie pojęci celebryci stawiają na prezentację swoich biografii lub tajniki diet zapewniających świetny wygląd i wieczną młodość. Rynek czytelniczy jest na tyle chłonny, że wysokiej jakości książka (np. ekspercki self-publishing z branży marketingu online) z pewnością okaże się wartościową publikacją. Jeśli będziesz desygnował przemyślaną treść i wnikliwe obserwacje własnym nazwiskiem zyskasz już na starcie – niezależnie od tego, czy będziesz ubiegać się o wymarzoną pracę, czy też o nowego klienta, Twoja marka osobista z pewnością sporo na tym zyska.